Høstseminar til Vilnius med Vestfold/Telemark gruppe!

Den 22. – 24. september inviterer Gruppe vestfold/Telemark alle sine medlemmer til høstseminar til Vilnius! En vakker by med imponerende arkitektur og historie,
der den ligger på breddene til elven Neri. Bli med og opplev byen og få faglig påfyll!

Vilnius er hovedstaden i Litauen og den største middelalderbyen i Nord-Europa. I 1994 ble Vilnius inkludert i UNESCOs verdensarvliste på grunn av et imponerende antall bygninger i barokk-, gotisk- og renessansestil. Byen var i tillegg europeisk kulturhovedstad i 2009. Hovedattraksjonene i Vilnius er gamlebyen “Vilniaus senamiestis”, den største middelalderbyen i Nord-Europa, og Pilies gate som strekker seg fra katedraltorget til rådhusplassen. Her kan man kjøpe suvenirer og gaver som linklær og ravsmykker eller unik kunst fra en av de mange gatekunstnerne. Andre attraksjoner i Vilnius inkluderer TV-tårnet hvor man kan nyte utsikten fra det roterende observasjonsdekket 165 meter over bakken, eller hoppe i strikk fra 280 meters høyde! KGB museet er det mest populære museet i byen. Museet er unikt da det er det eneste i de Baltiske stater som ligger i et tidligere KGB-hovedkvarter.
I tillegg har Vilnius et utmerket uteliv med mange restauranter, trendy barer, kasinoer og nattklubber. Om sommeren forvandles mange restauranter og kafeer til barer, og da syder gamlebyen av feststemte og glade mennesker.

Praktisk informasjon:

Klikk her for å laste ned infoskriv i PDF
Tid: 22. – 24. september
Sted: Avreise torp – Vilnius
Påmelding: Bindende påmelding innen mandag 29 mai til: richard@gravdalblikk.no / 90863424
Pris pr. person i dobbeltrom: Kr 3200,-, tillegg pr person i enkeltrom:Kr 950,-
Prisen inkluderer:
*alle priser inkl mva.
Wizzair flyreise inkl. stor håndbagasje, skatter og avgifter
Transport fra flyplassen til hotellet
2 netter inkl. Frokost
1 middag på hotellets restaurant
2 timers sightseeing med egen guide.
1 middag i gamlebyen
1 felles lunsj på en lokal restaurant.
Møterom 1 dag.
Transport fra hotellet til flyplassen
Bagasje:
Det er inkludert 1 stor håndbagasje som kan tas med om bord. Mål: 56x45x25 ingen vektgrense, men man må kunne løfte denne opp i hyllen selv.
For de som ønsker 23 kg Innsjekket bagasje t/r Kr 660

Program :

Dag 1
Avreise fra Torp Kl. 12:55 Ankomst Vilnius Kl. 15:40
Transport fra flyplassen til hotellet
Felles middag på hotellets restaurant
Dag 2
Frokost
Seminar i hotellets møterom. Møteplikt for medlemmer.
Lunsj på lokal restaurant, foreløpig ikke bestemt.
2 timers guidet tur i Vilnius gamleby
Felles middag på Lokys restaurant på kvelden: Lokys er en middelalder restaurant som serverer autentiske retter fra middelalderen. Restauranten har også mer tradisjonelle kjøttretter. Gjester kan nyte den middelalderske atmosfæren i en gotisk kjeller som dateres tilbake til 1500-tallet. Underholdningsprogrammet er rikt, med musikere som opptrer live hver kveld.
Dag 3
Frokost
Dagen fri til disposisjon. Hjemreise kl. 14.35
Novotel Vinius Center ****: Gedimino prospektas 16, Vilnius gamleby, LT-01103 Vilnius, Litauen
Novotel Vilnius Centre er et moderne hotell som ligger på Gedimino prospektas, Vilnius’ hovedgate. Hotellet har rom med klimaanlegg, kabel-TV, minibar og gratis Wi-Fi. Du har også tilgang til hotellets treningssenter.
Rommene på Novotel er store og lydisolerte. Alle de lyse rommene har tremøbler, skrivebord, safe samt eget bad med badeprodukter og hårføner.
Som gjest på Novotel Vilnius har du tilgang til badstue og massasjesalong. Du finner også en lekeplass på stedet. Hotellpersonalet er tilgjengelig døgnet rundt.
Gediminas slott ligger 800 meter unna, og Vilnius katedral ligger 500 meter fra Novotel. Pilies, den populære gågaten, ligger 1 km fra Vilnius Centre Novotel.
Garden Brasserie serverer litauisk og internasjonal mat.

Velkommen!